Chutné kešu ořechy

Kešu ořechy mají svůj původ na severovýchodě Jižní Ameriky. Původně se užívali v Brazílii, ale díky portugalským mořeplavcům, se v 16. století dostali do Indie a odtud se potom dostali dál do světa. V současné době se ledvinovník západní pěstuje v Asii, Africe a Jižní Americe. Proto jsou tolik oblíbené.

kešu ořechy

Kde můžeme kešu ochutnat?

Už delší dobu se dají kešu ořechy sehnat i v České republice. Mají je svým způsobem podstatně všude. Dokonce se používá do teplých jídel, nejčastěji v orientální kuchyni, například je výborné thajské kuře s kešu v některých asijských restaurací. Západním směrem mají kešu ořechy široké uplatnění.  Dokonce se z kešu ořechů vyrábějí veganské sýry, které neobsahují lepek a ani cholesterol.

Pokud si tedy budete chtít pořídit kešu ořechy, dbejte na to, ať nejsou solené. Nesolené kešu ořechy jsou víc zdravé. Kešu ořechy by správně měli být tepelně upravené, protože syrové kešu obsahují těkavý olej kardol, který působí špatně na pokožku.

solené kešu

Co z kešu ořechy udělat?

Kešu ořechy jsou trochu nasládle a jejich chuť je celkově příjemná. Tudíž kešu ořechy mají v kuchyni uplatnění hodně široké. Než je začnete používat, doporučuje se je nejdříve namočit do vody, tím se zvýší jejich stravitelnost. Například se hodí na přípravu ořechového másla. Dále se hodí do různých druhů smothie. Také můžou být kešu ořechy součástí pesta, nasekané je lze přidat do polévek, dezertů, pomazánek či salátů.

Kešu ořechy obsahují zdravé tuky

Kešu oříšky jsou bohaté na zdraví prospěšné látky. Kešu oříšky obsahují vlákninu, bílkoviny, vitamíny B – komplex a spoustu minerálů. Především ale obsahují zdravé tuky. Obsahují totiž omegu -3 a omegu -6 nenasycené mastné kyseliny, tudíž mají stejnou vlastnost, jako jiné ořechy. Proto mají blahodární vliv na trávení a také posilují nervovou soustavu. Dále pomáhají při chudokrevnosti, zlepšují cholesterol a krevní tlak.