5 způsobů, jak vás může ignorování SEO optimalizace poškodit

Je možné, aby váš byznys „fungoval“ v roce 2018 i bez SEO optimalizace, ale tím, že se akorát zbytečně vystavujete riziku a ještě k tomu všemu neinvestujete tolik peněz, kolik byste do úspěšného podnikání měli.
 
Každý, kdo kdy zkusil nabídnout nějakou SEO optimalizaci svému klientovi, šéfovi nebo kolegovi, bude určitě seznámen s neustále omývanými a opakovanými frázovitými výmluvami – je to příliš nevypočitatelné, PPC je lepší, trvá to dlouho, apod.
 
Panuje zde určitý mýtus o tom, že finanční výhody a hlavně výsledky SEO optimalizace nejsou tak „jasné“, jako u PPC nebo sociálních sítí. Ale každý, kdo je alespoň trochu obeznámen s problematikou SEO, ví, že je to právě naopak velmi měřitelný a naopak výnosnější proces a postup, než PPC a sociální sítě dohromady.
 
A ostatně spousta společností si to také uvědomila. V roce 2016, Borrell and Associates předpověděla, že SEO optimalizace jednou budou mít 80 miliardové výnosy za rok do roku 2020.
 
Dobře promyšlená SEO strategie dokáže přinést daleko víc opravdu kvalifikované a výnosnější klientely na váš web. Kvalitní obsah, který je ušit přesně na míru vašim zákazníkům, dokáže přinést daleko vyšší počet návštěv. To jsou ostatně známá fakta. Ale ignorování jakéhokoliv SEO neznamená jenom ztrátu páru úspěšných zakázek tu a tu, ale může to být i potencionálně riskantní a destruktivní finančně.
 
Zde je proto 5 způsobů, jak by to mohlo ovlivnit váš byznys.
 

1)Používání PPC jako náhražku SEO

Spousta lidí se pokusila nějak rozhodnout spor mezi PPC a SEO tím, že se pokusili vyčíslit definitivní conversion rate pro oba dva. Zatímco spousta těchto studií přinesla řadu důležitých a cenných informací jak do placené, tak do organické návštěvnosti, je tu velká množina proměnných, která nemohou být obsažena v pouhém procentu.
 
Vezměte si například ten fakt, že stránka optimalizovaná postupem SEO může zaměřit klíčová slova pro lidi v nejrůznějším stádiu zákaznického grafu, od naučných článků po produktové stránky. PPC kampaň, na druhou stranu, má tendence posílat potencionálního zákazníka přímo k té produktové části.
 
Spousta lidí, kteří využívají PPC, mohla mít našlápnuto k obsahu, ke kterému se dostali organicky – dle studie Ipsos, 44 procent všech internetových zákazníků začíná tím, že používá internetový vyhledávač. To samé by mohlo platit pro jakékoliv jiné zákazníky hledající produkty od telefonu, cihly či čehokoliv jiného. Dle Acquisio zde bude více než 73 miliónů telefonických hovorů generovaných jenom skrze mobilní vyhledávání do konce roku 2018.
 
PPC často má mnohem vyšší conversion rate než SEO, avšak rozhazuje docela úzkou síť, která nezachytí úplně všechno. SEO vám umožňuje rozšířit tuto síť a skutečně dosáhnout i těch potencionálních zákazníků, kteří se teprve nacházejí na začátku jejich zákaznické cesty, tedy teprve prozkoumávají jejich možnosti. Bez takto široké sítě necháváte příliš velký prostor pro „vyklouznutí“ zákazníka a přicházíte tak o cennou možnost rozšířit vliv vaší značky zase o něco dál.
 

2)Přicházíte nebo spíše nechápete lukrativní výklenky

Můžete si myslet, že optimalizace pro ty opravdu nejvíce hledané výrazy ve vašem výklenku je více než dost. Ale jedna z nejvíce ceněných součástí SEO je právě získání přístupu k samotnému myšlenkovému pochodu vašich zákazníků.
 
Nedávno můj kolega z Oregonu optimalizoval internetovou stránku pro jednoho RV poskytovatele. Nejdříve chtěla společnost vytvořit stránku uzpůsobenou těm lidem, kteří hledají RV v Portlandu. Jenom základní průzkum klíčových slov objevil tu skutečnost, že tam kolem těchto velmi specifických klíčových slov moc lidí nekroužilo. Spíše nikdo je nevyhledával. A právě ty nejčastější hledané výrazy byly spíše na celostátní úrovni, než v jednom Portlandu.
 
Možná to vypadá jako velmi malá diferenciace, ale bez tohoto malého, ale velmi cenného, pohledu by mohla společnost vynechávat ze svého hledáčku potencionálně velmi velké zisky.
 

3)Být nepřipravený na Google updates

Poté, co Google vydal update svých hlavních algoritmů v srpnu letošního roku (známého jako Medic update), objevily se opravdu širokosáhlé zprávy o devastující ztrátě návštěvníků a trafiky, přesněji řečeno hlavně ve zdravotním a wellness sektoru. Někteří správci sítí dokonce nařknuli update z toho, že jim zničil podnikání.
 
Zatímco je nemožné předpovědět přesně jak update v algoritmech Google bude fungovat, s kvalitními SEO Službami můžete alespoň vyloučit riziko toho, že budete přímo ovlivněni takovým updatem.
 
Například, potom, co se situace po Medic update trochu uklidnila, vyplynulo na povrch, že nejvíce postižené společnosti, které utrpěly ty největší ztráty, byly ty, které právě neměly tak propracované E-A-T – expertise, authoritativeness, trustworthiness – tedy neměly zkušenosti, autoritu na trhu a nebyly důvěryhodné. Zaměřením se na opravdu kvalitní obsah a budování důvěry a autority se svou cílovou skupinou, internetové stránky spolu s jejich velmi dobrou SEO strategii naprosto minimalizovaly riziko ztráty návštěvnosti či ztráty zisků.
 

4)Zlomyslné navádění ke změně designu stránek

Může to být pro některé velký šok v 2018, ale spousta společností a byznysů stále zaměstnává nejrůznější agentury a developery se skoro žádnými znalostmi SEO, aby spravovali a upravili jejich stránky.
 
Nemůžeme se ani dopočítat případů, kdy nám volali klienti, abychom na poslední chvíli upravili jejich stránky, jenom abychom přišli na to, že jejich společnost to všechno uspěchala a nechala si kompletně nakódovat jejich stránky v JavaScriptu, nebo udělali nějaké opravdu závažné technické pochybení, které jim takřka zaručeně skončí fiaskem v podobě špatného umístění u Google. Načež pak očekávají, že někdo vysloví pár magických slůvek a vyčaruje několik klíčových slov a všechno bude rázem v pořádku.
 
Jen tak si nakráčet a upravit si své stránky, aniž byste přizvali nějakého odborného SEO specialistu už od začátku celého procesu může jedině, v konečném výsledku, vyústit v to, že Google vezme vaše kladné hodnocení – a spolu s tím hodnocením také vaše internetové toky příjmů.
 

5)Nedostatek důvěryhodnosti a důvěry

I když je zde velmi viditelný přímý vztah mezi organickou trafikou a obchodem, pokud budete ignorovat SEO, budete ignorovat také řadu výhod, které jsou s tím spojeny. Například je velmi dobře známo, že organic listings mají daleko větší důvěryhodnost u spotřebitelů než paid listings. Pokud budete naprosto dominovat první stránce ve vyhledávači ve vaší oblasti zaměření, můžete si být jisti, že je to velmi dobré PR pro vaši společnost a že to jenom upevní pohled na vás, jako úspěšný, ale hlavně důvěryhodný byznys, který má nejen autoritu na trhu, ale také nutnou dávku zkušeností a odborné znalosti.
 

Závěr

Je tedy určitě možné mít fungující byznys i bez SEO strategie a možná se vám poštěstí i trocha úspěchu. Ale ignorováním SEO jenom dále svazujete svůj byznys, který by s pořádným SEO mohl skutečně naplnit celý svůj pravý potenciál. Pouštíte šance a příležitosti, které jenom čekají, až přistanou na stole vašich konkurentů na trhu.
 
Opravdu dobrá SEO optimalizace vám minimalizuje riziko finančních ztrát, zatímco vám maximalizuje vaši internetovou stopu a vyúsťuje v ty nejlepší obchodní příležitosti, které byste jinak nedostali.
 
Věřte nám, vaše spodní hranice podnikání vám určitě poděkuje, pokud se těmto „způsobům“, jak degradovat vaše podnikání, vyhnete.